2015. január 27., kedd

Az Olympus istenei - Book tag



Életem első Book tag-jére Hajdu_Ildikó-tól kaptam meghívást molyon. Mikor elindítottam a blogot volt egy olyan gondolatom, hogy soha nem fogok ilyet csinálni, de aztán belegondoltam, hogy néha nem árt pár darab:) Illetve mindig is tetszettek az Ókori mitológiák, Egyiptom fan voltam mindig is, aztán mindig az Ókori egyiptomi történelemből írtam 3-as vagy 4-es töri dogát (amúgy szín 5-ös voltam :D) Szóval lássuk életem első Book tagjét a görög istenekkel.

Zeusz
Az istenek és a mindenség királya, az ég és a villámok ura



Nevezd meg a kedvenc vezetőd, legyen jó vagy rossz: 

Már az első isten jó feladat elé állít :) Lássuk csak ki legyen az. Kis gondolkozás és olvasmánylista böngészés után meg is van azonban spoileres lehet, ha nem olvastad a Tűz és Jég dalát végig(vagyis amíg megjelent).: John Snow aki nem tud semmit :) Néha tényleg olyan érzésem van. John aki szinte sehova sem tartozik, csak a farkasához szellemhez. Tetszik, hogy nem törik meg és kitartó. Ugye Deresbe Cat nem látta szívesen (én meg őt nem), a Falon se szerette mindenki, de ahogy telik a történet úgy válik egyszerű fekete ruhásból az Éjjeli őrség vezetőjévé. Szerintem felnő a feladathoz és remekül vezetné a harcot a Mások ellen, ha nem halt volna meg, bár szellemben tovább él és remélem valahogy alakot ölt. Volt, hogy untam a fejezeteit, de így visszagondolva, ő az Éjjeli Őrség méltó vezetője.



Héra

a házasságot és a születést védelmező istennő



Nevezd meg a legjobban működő házasságot, amiről olvastál: 
Ajjaj megint egy kérdés amin fél napig gondolkodom. Hát mivel az olvasmányaim fele válással végződik a másik felében meg egyedülállóak így az egyetlen igaz szerelmes párt tudom hozni akikről olvastam: Mr. és Mrs Weasley . Hét köteten és megannyi kalandon át is kitartóan szeretik egymást. Ők az a család és szülő páros ahol szerintem mindenki szívesen lakna. Molly az igazi anyuka, mindene a gyermekei, Arthur pedig ha papucs is, de remek apa. Jó lett volna többet látni belőlük.


Démétér
a földművelés és a termékenység istennője




Nevezd meg azt a könyvet, ahol legszívesebben lapáttal kergetted volna el az istennőt, vagyis, ahol idegesített a gyerek karakter:
Joffrey Baratheon-Tűz és Jég dala. Ki ne akarná megölni? :D


Poszeidon
a Tenger és a földrengések istene



Egy könyv, amin annyit sírtál, hogy egy kisebb papírzsepi-gyártó cég egyhavi bevételét biztosítottad.: 
J. K. Rowling: Harry Potter és a Halál ereklyéi illetve még Suzanne Collins: Az éhezők viadala Ezen a kettőn vacillálok, de a HP 7. része több okból is vezet, egyrészt vége lett, másrészt sok számomra fontos karakter meghalt.Piton a mai napig hiányzik :( Egy remek utazásnak lett vége és egy szerelem kezdődött el a HP 7. részével. Újra kellene olvasni :D


Dionüszosz
a bor és mámor megtestesítője, aki értett a mezőgazdasághoz és termékenységet is hozhatott


Egy könyv, ami mellett nem tudtad megállni, hogy ne egyél/igyál valamit.:
Hát az összes eddigi olvasmányomat felsorolhatnám. Mindig eszek és iszok, de most beugrott, hogy a Trónok Harcát mindig kaja mellett olvastam :) Nyáron, ebédidőmben hoztam fel a szállásra kaját (németbe dolgoztam mikor először, majd másodszor, majd csak a Tyrion fejezeteket olvastam) és kint az erkélyen ebédeltem mellé pedig olvastam.


Apolló
a Nap és a költészet, a jóslás, a zene, a tánc, a gyarmatosítás, a művészetek és az íjászat istene



Nevezz meg egy könyvet, amit csak és kizárólag napfényben, biztonságban, árnyékoktól és ijesztő elemektől mentesen mersz olvasni!:

Dmitry Glukhovsky: Metró 2033 azóta a metróban is félek, hideg, éhezés, nyomor, mutánsok... Életem legmeghatározóbb olvasmánya és léptem nyomon ajánlgatom. Olvassátok el megéri :)



Artemisz
a Hold és a vadászat szűz istennője, ő segít a szülésnél és védelmezi a nőket és a gyermekeket



Nevezz meg egy igazi badass főhősnőt, aki nem várná meg a szőke herceget fehér lovon, hogy megmentse, hanem ő menne a sárkány elé.:

Rose Hathaway- Vámpírakadémia. Na őt nem kell félteni, bírom a csajt nagyon, a sorozatot meg mindig elölről kezdem, de a végére még nem értem :( De szívesen lennék ő :) Igazi mitugrász, bajkeverő.


Pallasz Athéné
a bölcsesség és az igazságosság istennője



Egy könyv, ami teljesen a csőbe tudott húzni téged, hogy aztán a végén egy óriásit koppanhass.:

Csőbehúzás majd koppanás? Hm kétszer ugyanazt a könyvet nem hozom így ahogy Ildikó is én is Bleeding Bride: Fekete Fivérek című könyvét választottam. Mikor már mosolyogtam volna a könyvön akkor jött ő és egy lapáttal arcon csapott. Igazán megdolgoztatta ez a könyv az érzelmeimet.


Hermész
az istenek hírnöke, a pásztorok, utazók, kereskedők istene, az ékesszólás, az irodalom, az atlétika és a tolvajok védelmezője



Egy könyv, ami elviselhetetlen vágyat ébresztett benned az utazásra.:

Alekszandr Szergejevics Puskin: Jevgenyij Anyegin. Egyrészt ez a kedvenc kötelezőm, másrészt nagyon Oroszországba szerettem volna lenni mikor olvastam :)


Héphaisztosz
az istenek kovácsa, a tűz és vulkánok istene, a mesteremberek védelmezője



Melyik az a tárgy az olvasmányaidból, amit az életben is szívesen használnál.:

Egy időnyerőnek örülnék, nagyon örülnék neki :)


Árész
a háború istene, az értelmetlen vérontás és kegyetlen öldöklés megtestesítője



A "leglátványosabb" csata, amit eddig olvastál.

Öt sereg csatája. Hobbit-Tolkien. Gondolom filmen látványosabb lett, de ahhoz még nem volt szerencsém vagy szerencsétlenségem :)

Aphrodite
a szerelem és a szépség istennője



A legszebb szerelmi történet, amit valaha olvastál.

Nem olvasok ilyeneket. Nem tudok egyet sem felhozni amely alulról súrolná legalább. Mondjuk Harry és Ginny szerelme szép, de nem arról szól a sorozat.

Hádész
az Alvilág ura



Egy karakter, akit bármikor átküldenél Hádész birodalmába, hogy végre megszabaduljon tőle a világ.
Catelyn Tűz és Jég dala, hogy én hogy utálom erre SPOILER mikor végre kinyírják nem vissza jön? De mérges voltam Martinra akkor.

Hestia
a családi tűzhely védőistennője



Egy könyves hely, ahova szívesen beköltöznél.

Roxfort :) ott talán nem ölnének meg és álmaim otthona lenne, ki se jönnék onnan :D


És itt a vége. A Képeket innen nyúltam: http://mythologyteacher.com/Gallery-of-the-Gods.php
Köszönöm a meghívást, mivel kezdő blogos vagyok és akit ismerek az meg lett hívva így nálam ez most kimarad, mármint, hogy én hívjak meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése